sirap menyirap

assalamualaikum..
aku bagi salam ni..
hah..
jawab..jawab..

ape tittle aku nih??
korang faham tak??
aku pun tak  faham derrr..

ape ke bengap le ascil nih..
sendiri taip ini tittle,sendiri tak paham..

''sirap menyirap''

pekebende alah lah aku mencarut nih..
tapi takpe..
as we know..sirap ialah sejenis air..
alaaa..air yang selalu time ary raye  hidang kat orang tu..
*tapi bagi makcik makcik yang ada class..dia hidang ribena time hari raya..wee~
''classs lah makcik..''

menyirap pulak sejenis perkataan bila kita hangin dengan manusia yang suka bikin panas..
kadang kadang jugak digunakan bila degree kemarahan sudah meluap luap..
jarang jarang digunakan untuk ''air sirap''..
pernah ke anda pergi ke kedai atau restoran atau seangkatan dengannya lalu
anda meng'order'
''abang..kasi air meyirap satu!!''
tak pernah kan??
kalau nak try lah..'
konpom mereka menyirap dengan anda..

ok..korang mesti tak paham apa yang aku mencarut sekarang nih..
takpe takpe..

senang cerita..
aku sedang menyirap dengan manusia durjana tahap durja ningsun nih..
takpe ascil..
sabar tahap menyabar..

cuma aku nak cakap..
ok bukan nak cakap..tapi nak taip disini..

''gua bukan hati kering la weyh!!''

hati aku basah..
penoh air bertakung..
aku pun ade perasaan la der..
aku bukan kucing kau..
kucing pon ade perasaan lah..!

ok korang tak paham lagi??
takpe..aku malas nak citer pasal manusia nih..

kiter citer benda lain yang korang korang lebih faham..


mak aku tak habis habis cakap pasal result aku..
ok lah..
''ibu..orang mintak maaf lah sangat sangat sebab tak dapat result yang bagus''
ikhlas dari aku..=p
nampaknya isu result ni akan berlanjutan selagi aku tak tunjuk sesuatu kat mak aku..
i mean..bukti yang boleh buat mak aku puas hati..
ok..lepas ni nak tukar profile pic kat fesbuk lah..
letak pic aku tengah study..
haha!
tu kire bukti lah kan??

isu result :

aku tak tahu bile berakhir..
macam macam reaksi dan respon orang lain bila dengar result aku..
respon negatif..
respon positif..
ok..respon positif lagi banyak dari respon negatif..
tapi aku tau..
respon positif tu hanya nak sedapkan ati aku je kan..
elehhh..tau da..
takpe takpe..
thanks lah kat korang sebab dah berjaya buat hati aku sedap..
sesedap donut cik nab..
seenak roti canai pakcik kat simpang tuh..

''sekali lagi..terima kasih..''

oh ya!
hari tu aku wat statement yang bikin penyepak free..

ibu tanya..''nape pointer tak lepas 3.0..''

lalu aku dengan selambanye..

''ibu..kalau 2.8 tu..kite bundarkan..dia akan jadik 3.0 kan??''

perghhhhhh!!
maka menyirap lah mak aku..

hee~~
sorry ibu..




0 coratcoret: