keliru

aku dah mula keliru dengan diri aku. aku tak tau lah kenapa.post post aku kebelakangan ni semuanya agak bermasalah.soalan yang lepas lepas pon tak terjawab lagi.

kadang kadang kan.aku rasa aku ni hipokrit.sumpah tak tipu.
tapi kadang kadang jugak aku rase aku ni bukan hipokrit.cuma tak jumpa lagi identiti diri aku yang sebenar benarnye.entahlah.yang ini pon aku tak tipu.tengok tu.serius keliru.

zaman aku kecik kecik dulu tak pernah aku pikirkan diri aku.
tak pernah aku keliru dekat diri sendiri.

waktu skolah rendah pon aku belum matang lagi nak pikir pikir benda yang aku rase sekarang pon aku tak matang lagi nak pikir.

naik sekolah menengah.ok.lebih tepat.time masok teknik lah!
serius aku rase aku ni hipokrit.zaman form four.sumpah aku benci gile senior yang betol betol bajet gile time tu.ok tak tak.tak semua senior aku benci.aku sayang lah jugak sesetengah tu.tengok tu benci benci aku,adalah rasa sayang jugak .
*saya ulang.sesetengah je.bukan semua.

tapi sebabkan aku junior time tuh.maka aku pon pura pura lah baik kan.padahal aku memang baik pon.pstt.perasan.yang penting.hipokrit!

aku tak paham lah kenapa orang lain especially senior senior aku cakap.aku dah berubah.yeke??aku rasa aku sama je.aku benci gile.
korang yang tak penah paham aku.tak kenal aku.suke suki nak cakap aku dah berubah.pengaruh dari kawan kawan aku.hek la korang.diorang tak bersalah papepon tau?! kalau tak tau,ni yang aku nak bagitwu.

kesal.sebab kehidupan aku waktu form four sangat tak best.macam orang selalu kata.form four honeymoon year.yalah sangat!

and sekali lagi.waktu form 5.aku dapat kawan kawan yang sangat baik.tapi tak bermakna kawan kawan form 4 aku tak baik.kami nakal sikit je.orang orang yang tak reti menilai manusia je cakap kitorang jahat.serius.kalau tak reti menilai manusia,janganlah nak menilai.lagi lagi kalau tak betol betol kenal dengan orang tu.

berbalik kepada cerita tadi.form 5 aku dapat kawan kawan yang sangat baik.dan.aku pon turut jadi baik macam diorang.biasalah.influence dari kawan.time ni aku betol betol keliru.betol ke ini aku??aku takot untuk berubah sebab aku takot orang kate aku hipokrit.tak!aku tak hipokrit.aku tak berlakon.
aku cuma nak orang tau inilah aku yang sebenarnya.bukan nak kata aku baik.tapi susahlah.aku tak tau nak cakap macam mana.

senang cerita aku cakap.aku lebih sesuai jadi macam mana aku waktu form 5.

tapi sebabkan aku jadi orang yang baik dari sebelomnye pon aku kene terok jugak.banyak sangat mak joyah kat skola aku ni.ok.diorang kata aku ni dah berubah.dushh!!sekali lagi.

''ascil dah berubah''menyampah btol aku dengan ayat ni.

salah ke kalau aku nak berubah pon.bukan ke lumrah hidop kalau manusia berubah.
apa korang ni bukan manusia ke?hmm.agaknyalah.

bila terjadi benda benda macam ni.macam macam yang aku pikir.aku cuba nilai diri aku sendiri.aku ni sebenarnya hipokrit ke tak dalam hidop aku ni.aku nak cari identiti aku sendiri tanpa ade sorang pon manusia yang pengaruh aku.tapi.sampai sekarang.aku tak jumpa lagi.

plkn tak dapat membantu.walaupun kelas kelas kat sana ajar kita kenal diri sendiri.tapi.sumpah.aku rase kelas tu sikit lebih kurang macam kelas tadika je.
*ataupon aku yang tak cuba kenal diri sendiri time tuh.

perangai aku berbeza beza ikut keadaan and orang sekeliling.

tapi tu normal lah kan?korang pon sama.jangan tipu lah.
itu tak bermakna aku hipokrit.

entry kali ni panjang gila.aku tak rasa sikit pon penat nak menaip.sebab kali ni aku rase nak ber emo selama mungkin.nak luahkan sebanyak mungkin.tapi.sebabkan waktu tak mengizinkan.aku kene stop sampai sini je.mana taknya.dah berjam jam dah aku on9 fb.tibe tibe terdetik pulak nak update blog.kene lah bebel denagan ibu aku.dia suruh off dah.aku tak puas lagi nak tulis.

hakikat.sekarang pon aku masih keliru lagi.

 

0 coratcoret: