rambut sama itam.hati lain lain.

erm.assalamualaikum.

manusia oh manusia.hari hari jumaat macam ni.aku tetibe nak tulis pasal manusia.alah.manusia.takkan tak tau kot.kau manusia. aku pun manusia.spesies yang ada mata.ada hidung,ada mulut.ada tangan.ada kaki.kecuali yang kurang upaya.tapi tak bermakna mereka tak digelar manusia.manusia.ada hati dan punya perasaan.yang paling penting.ada akal.special!kita ade akal sedangkan kucing,ayam,gajah,lembu dan seangkatan dengannya takde akal.cuma ade otak lah nak pikir,nak sayang famili,nak sayang anak.

tapi.tulah.manusia adalah spesies-makhluk-hamba yang tak pernah bersyukur kan.

macam dalam iklan kat kotak-peti-suara.ok singkatannye tv.dalam dunia haiwan tiada manusia.tapi.dalam dunia manusia ada haiwan juga setan dan iblis.ok tipu.yang tu aku yang tambah tambah.

betul sebetul betulnya ape yang diorang cakap tu.

sedangkan binatang,anjing,kucing yang merayau rayau kat kawasan rumah korang,yang buat  baja kat rumah korang, and even binatang haram sekalipon sayang anak mereka jugak.

tapi manusia yang buat anak haram pon boleh buang anak merata rata.ohh.ko tu manusia weyh.tapi pakai topeng setan.ceh!baru aku tau kau manusia.

fuiyoo.bertambah emo pulak aku.

ok.peribahasa.rambut sama hitam.hati lain lain.

aku tak setuju sama sekali , dua kali , tiga kali dengan peribahasa ini.sebab salah tu!
rambut pon dah tak sama hitam apatah lagi hati,limpa,hempedu hatta juga pancreas anda.
kan kan kan??rambut pun sudah terblonde dengan sendirinya gara gara air di rumah dah berkarat.nasib baik kat rumah aku dapat bekalan air bersih.syabas kepada SYABAS!

manusia.lain orang,lain cara,lain perangai,lain citarasa,lain dari segala galanya.

mana boleh sama.kembar sehati sejiwa selimpa pon perangai lain lain.macam aku dengan darah daging aku lah.walaupon kami sedarah sedaging.kepala tetap lain lain.mana boleh sama.keje kami di rumah berwrestling tak kira masa. 

jelas!manusia ada perangai yang berbeza.

aku nak sambung penaipan aku ni.tapi masa suka jealous sama aku yang awesome nih!

itu je.sekian terima kasih-sayang-cinta-whatsoever.

salam.

0 coratcoret: