dengar sini semua!!

ok.pengumuman!pengumuman!dengar ni wahai seluruh jagat raya.
aku akan balik ke penang untuk sem ke 2.uwaa.malasnye.keldai pon takde malas ini macamlah.
unta kat padang pasir pon lagi rajin.


aku tak tau lah kenapa , mengapa , bagaimana dan beribu jenis soalan lagi , kenapalah ada sifat malas dalam dunia nih?


kalau takde penyakit 'M'  mesti penduduk bumi ni lebih rajin dari alien.


oh ya!aku tau.kalau sesuatu benda tu kita minat mesti kita rajin untuk melakukannya kan kan?


betol jugak statement aku nih.nmpak nye..


''hey ascil!maknanye ko tak minat belajar lah??''

actually,aku bukan tak rajin,tapi kurang rajin.bukan tak minat,tapi kurang minat.lagipon semua tau,kalau belajar,kenelah ikhlas kerana Allah SWT.but the problem is,ramai yang belajar bukanlah untuk mengamalkan ilmu tu tapi belajar semata mata nak lulus exam.atau lebih hebat-tepat-cepat lagi,untuk skor A semua subjek.barulah semua orang pandang kita kan?huh!kalau tak amalkan,sama jugak weyh.

kalau boleh,aku taknak lah jadi macam tu.eleh eleh eleh.alasan je tu ascil.hakikatnya.

dah malas tu malas jugak!


takpelah.yang penting aku tak tipu.aku mengaku aku pon tergolong dalam orang yang belajar sebab nak lulus exam je.tengok tengok.ascil bukan jenis suka menipu.


aku harap next sem,aku bolehlah bertukarrr!!
bukan bertukar jadi sailormoon ataupon action karmen.tapi bertukar niat aku tuh.harap lepas ni aku belajar ikhlas kerana Allah.lepas tu amalkanya.


hah.aku baru belajar pedajal orang tadi.hmm.nak amalkan ke taknak?



0 coratcoret: