bila dah sihat>

alhamdulillah.akhirnya aku dah sembuh dari demam.
yeah!yeah!yeah!


semalam :


ibu masak nasik lemak.aku bangun pagi pagi dah bau nasik lemak.aku ingat mimpi.biasalah!aku memang suka mimpi tak habis.kadang kadang luar mimpi pon macam dalam mimpi.aku ingat nak sambung tido balik tapi bau yang mengancam tu buat aku teros bangun tegak.macam mayat tiba tiba bangun tu.terkejut mereka!


aku bangun tapi duduk.maknanya,aku tak berdiri.aku rasa dahi aku.oh,tak panas lagi.maknanya aku dah tak demam.syukur!aku pon nak pergilah luar.manalah tau dah siap terhidang ke nasik lemak untuk aku.aww!melampau.berangan lebih.


aku keluar bilik.baru nak bukak mulut,tekak sakit.suara sekat sekat.lahhhhh.ingatkan dah ok.demam dah ok,batok pulak menjelma.takpe.Allah sayang aku.Dia nak uji aku.aku diamkan aje.aku mandi lepas tuh aku nak makan.sedapnyeeee.belom makan dah kata sedap.huh,memang tau dah.malangnye.aku makan semua rasa tawar.sambal ikan bilis tak boleh lalu kat tekak.pergghhhh.pedih ohh.


ok.nasi lemak makan tak habis.padahal aku suka gila.


rojak ibu beli pon aku makan dua tiga puluh kali suap je.tapi tetap tak habis.padahal dari hari tu aku teringin.


waktu dinner kami makan kat luar.aku pesan kuey teow kung fu.sebab aku mengidam jugak.
aku makan sambil berkung fu.ni semua gara gara kucing mana ntah.tiba tiba nak panjat kerusi aku.huh.takpe.tapi malangnye.benda ala ni pon aku tak habis makan.adik aku yang bedal kasi habis.kakngah order sate.saje kasi nafsu makan aku bergelora!aku tak lalu.tapi tetap telan 7 cucuk!wah orang demam ke nih??


senang cerita.semalam selera makan aku terputus di tengah jalan lah.perghh.semua benda yang aku idam idam tak dapat aku nikmati.uwaa.nangis sekejap lah.takpe lagi sekali.tuhan sayang aku.


oh ya!ada baik nya juga.aku kan nak diet.
selama 3 hari aku demam,agak agak ade tak 3 kilo berat aku turun??


ok.aku tahu.hari ni aku dah sihat.aku rasa berat aku naik 3 kilo balik.ahh sudah.


tak mau diet lah macam ni.



0 coratcoret: