entry jujur

assalamualaikum.

hi how are you??ahahah.jangan risau kawan kawan.ini bukan virus 'hi how r you?' yang dok serang fesbuk tuh.ini bukan COBAAN.ini betul betul aku yang tanya.jadi,anda bebas menjawabnye okayy.harap korang semua sihatlah hendaknye kan.kan dah nak puasa.tak mau sakit sakit.

amboiii.tu diaa kemain panjang intro aku.

ok lah.nih nak citer sikit nih.korang,korang dan korang minat nasyid tak?

siapa yang jawab ya tu,Alhamdulillah.
siapa yang jawab tak,jangan malu malu,jangan segan segan,sepp sikit.kita sama.
*opsss terjujur pulak.

ok lah ye,secara jujurnye,dulu aku kurang berminat la nak dengar nasyid nasyid nih.even kumpulan nasyid sekolah aku pon.dushh tepuk dahi.lagi sekali,terjujur pulak.

but,semalam.

waktu majlis penutupan majlis unifes untuk uitm kali nih diorang jemput kumpulan mestica.ya,MESTICA.first first dengar,what?mestica?sejujurnye untuk ketiga kali.aku tak pernah dengar pon.yalah,even aku kurang minat nasyid pon tapi aku still layan jugak lagu lagu dari kumpulan macam UNIC,in team,devotees,dehearty semua tuh.kirenye aku bukan lah zero sangat bab bab nasyid nih.tapi,lagu lagu dari mestica,erkkk mungkin ada tersilap pandang ke sampai aku tak sedar wujudnye kumpulan tuh.maaf lah.sentap pulak abang abang mestica ni kang.


ni hah kumpulan mestica.

semalam,disebabkan housemate aku semua keluar ntah kemana,aku pon terus mesej su,kawan klas aku ajak dia pergi tengok majlis penutupan tuh.sementara free ni kan,apa salah nya sekali sekala memeriahkan majlis.ewahh!su pon okayyy je sebab dia minat kumpulan mestica tuh.hah kau,aku maen sarung je tshirt hard rock cafe tu.tak kena gaya nak tengok nasyid pakai cenggitu.habislah kalau mak mentua tau.

mula mula tu,aku rasa cam bosan jugak lah.jujurnye lagi sekali aku tak dengar pon ucapan kat depan tuh.pasang earphone memang fevret aku bila masuk dewan dengar ceramah.jahatnye aku kan?pastuh last last, time dah nak start konsert mestica tu tengok tengok pehal mamat uitm yang ada atas pentas.diorang kata mestica tak jadi datang and diorang yang akan ganti.su kat sebelah dah rasa nak baling kerusi dah.ini tipu.haha.bukan su je,senah,joyah dengan rokiah pon cenggitu.aku buat cool je sebab tak tau kenapa instinct aku kuat mengatakan yang diorang mesti saje je nak buat gimik.

then,cer teka?betul apa yang aku pikir.hah kau.time korus tetibe lak mestica masuk.wacakaplu su!diorang mesti blakang pentas punye.nasib su tak bangun pergi belakang pentas carik diorang.

lagu first diorang nyanyi tajuknye layar keinsafan.tak tau knape dan apa daya tarikannya,aku terus cabut earphone kat telinga.memang tertarik lah orang tua tua kata.terus sebak.haishhhh.bila diorang muncul atas pentas,tak tau kenapa aku eksaited kemain macam lah abang abang mestica tu jiran sebelah rumah aku.padahal aku tak kenal pon diorang.

diorang pon jenis pandai attrack orang.klakar.semua orang gelak gelak.aku pon same.lagi terok agaknye aku gelak.lagi satu kan,lagu diorang memang best best wacakaplu.terus ubah pemikiran aku,nasyid bukan satu musik je weyh.ini nasyid bukan typical nasyid.semua jenis melodi diorang boleh bawak.yang terkejut,ade jugak lagu dia yang unsur musik hard rock.teros aku pandang baju hard rock cafe aku tuh.tak sia sia aku pakai baju nih.ahahah*gelak dalam hati*

ni nak cakap lah korang,nasyid sebenarnye best.nasyid sekarang bagi aku lebih dekat dengan remaja.musik and melodinyalah maksud aku.tapi,bukan tu yang kite patot amik tau.bak kata mestica sendiri,bukan musik dia yang penting.tapi,lirik liriknya tu.aishhh rugi tak pernah amik tau pasal nasyid.lagu lagu diorang boleh buatkan tenang.even musik dia hard rock.=p

serious,lepas nih,aku harus ambik tau.yeah mestica harus kembang hidung sikit tarik nafas lega sebab bertambah lagi sorang peminat.haha!

ok lah perut bunyi bunyi.dah lebih kurang irama nasyid mestica.gua nak pagi makan.

chow dulu!



p/s : alahaiiii,niat nak bermimpi mestica nyanyi untuk aku,tapi sir saipul pulak yang masuk mimpi aku.cis cis cis!

p/s lagi : cer tengok http://mymestica.blogspot.com/.








0 coratcoret: