puasa jangan tak puasa

assalamualaikum.hai sabtu!hai kawan kawan!

hah lame kan aku tak update blog.baru korang tau betapa busynye aku.mak jemah pon tak busy cenggini apatah lagi kiah yang menjual karipap tuh.

haisshhh bilelah assignment and test nak berenti menghantui aku.*silalah bersimpati.

bulan puasa nak dekat dah.tak sabar rasanya kan.eh eh,tak baik tau.bukan sebab tak sabar nak pergi bazar Ramadhan pastuh habiskan duit beli murtabak dengan tepung pelita..ish korang nih.mentang mentang nak puasa,ingat makanan je.

bukannya apa,bulan puasalah kita boleh kumpul pahala banyak banyak,pastu kawal nafsu serakah kita dalam semua benda kan.hah,kawal nafsu makan pon ye jugak.tu diaa kiah,boleh kurus lah kau bile puasa sebulan.jangan waktu berbuka kau balun segala jadah sampai nak terkeluar isi perut sudah.aishhhh,dapatlah kite insaf sikit.kite at least dapat jugak makan.orang orang yang hidup susah tu cemana lah kan?*ok,nak nangis pulak rasanya.sobsobsobbb.kite ni untung lah,kais pagi makan spaghetti,kais petang makan mekdi.sila tadah tangan dan bersukur okayyy.

Alhamdulillah.

lagi satu,puasa jangan yangyuk,pagi pagi bukak periuk.aku tak tau yangyuk tu ape,tapi dulu time kecik kecik mak aku selalu sebut.dia dah tau anak dia ni perangai cemana.suka pura pura terbatal puasa.apalah salah aku.selalu tersuap diri sendiri bila waktu puasa ibu suruh suap adik nestum.korang rasa itu salah aku ke?aku tak rasa salah aku.semuanya salah nestum sebab bau dia sedap sangat.tengok,kan aku dah termakan!

aku start puasa umur 6 tahun.aku puasa penuh weyh.takde istilah puasa sekerat sekerat hari dalam kamus hidup aku even time tuh masa kat tadika budak india tuh makan twiggies depan aku sambil cakap "SEDAPNYEEEE".ah,tak perlu begitu ye.aku tetap nak puasa penuh.*tapi mata tetap pandang twiggies tu jugak*.dalam hati,takpe petang karang nak pergi bazar ramadhan beli tepung pelita.elehhh.itulah budak kecik,puasa puasa jugak,tapi,mintak habuan pulak.tak duit raya lebih,kena pancing beli benda best best.aku pon tergolong jugak.tak senonohnye aku.=____=

korang pulak camtu ke dulu?ke aku sorang je tak senonoh cenggitu?
share lah.mane tau kite same boleh seppp sikit.

ok lah kawan kawan.ape ape pon,
.
.
.
.
.
.
ini kiah dan suaminya.

















2 coratcoret:

RamRamCute said...

Selamat Berpuasa....Salam Kenal dan Follow

ascil.punye.lah said...

Rahmah ram ram selamt berpuasa jugak!=p
tenkiu follow=p