arghhhhh,novel lagi!

assalamualaikum.

hai kawan kawan!kawan lama,kawan baru,kawan dari kampung,kawan sekolah tadika,kawan olok olok,tak kisah lah,janji anda KAWAN KAWAN saya.kepada kawan baru,selamat berkenalan okayy!

ermm,kawan kawan.nak tau tak?esok aku ade quiz CSC tapi aku sekarang asyik kemaruk baca novel je.apa nak jadilah dengan aku.baru hari tu aku dah habiskan sejibik novel,hari nih aku sambung baca lagi novel yang baru.aishhh penat,penat.mana taknye.penat nak baca kisah hidup orang yang belum tentu ade kat dunia realiti nih.tapi,nak buat cemana?kalau tak habis baca kang,tak tau pulak apa endingnye.yang aku sure sangat sangat ending dia mesti happy punye.dun worry lah.tak perlu bazir air mata baca cerita sedih diorang,last last bahagia jugak.

tapi,tak kisah lah pasal tu,yang penting sekarang aku addict pulak menatang novel nih.ni semua eni,budak bilik aku punye pasal lah nih.dia ade banyak novel,pastu tunjuk kat aku.manalah aku tak terliur nak baca.yalah kan!isi novel ni jauh lagi seronok dari baca CSC atau ECM atau ECG.yang paling bestnye,tak payah buat calculation.baca je sampai kau nak terlelap,ataupon tertonggeng tonggeng sebab sanggup tahan lapar nak habiskan isi novel tuh,ataupon sampai kepala kau pening baca cerita mereka yang complicated tuh.

itu yang aku rasa sekarang.pening baca cerita yang dah makin complicated.cinta bukan tiga segi dah,tapi bersegi segi.rasa macam nak muncul jadik pari pari dalam novel tu dan selamatkan makhluk makhluk dalam novel tu je biar hidup masing masing aman.kalau lah boleh lah kan.

sekarang aku baru tau,aku suka baca novel!untuk beli novel,oh tidak sama sekali.mahal kemain,boleh buat duit makan sebulan.so,jalan penyelesaiannye,pinjam lah dari kaki novel.paling baik pon pinjam dari library.(buruk beno perangai)
tapi kawan kawan jangan salah paham,aku bukan kedekut ye.ibu aku tak kasi kalau kitorang bazir duit beli novel.kalau beli buku,takpe.tapi sampai sekarang aku pelik jugak.novel tuh bukan buku ke?tapi takpe.tak baik jadi anak derhaka.maka,aku pon tak belilah novel.*selamat duit aku.fuhhhh*




ni hah!baik korang baca novel dari tengok citer dia.lagi best!


aku gi library tadi.aku dah aim dah beberapa novel untuk aku pinjam.cis!library buat besor besor,nak pinjam buku tak boleh.almaklumlah kan.library baru.proses kemaskini tengah buat.yang merana kitorang.nak pinjam buku untuk reference pon tak boleh.sabar,sabar.
tapi,kalau nak tau.aku masuk library tuh untuk selain dari nak dapat air cond free,aku jugak nak merasa feeling feeling jumpa bakal suami di sebalik rak buku.oh,tidak!gurauan melampau saje tu.

selain tu,aku nak usha novel lah.itu je sebabnye.kalau tak,haram aku nak pegi library gara gara  kejadian sem 1 yang memalukan aku.apa tak nya,masuk library dengan perut lapar.dengan kesenyapan tahap maksima yang sinonim dengan library,maka seluruh penghuni yang berada di dalam tu terdengarlah irama dangdut bercampur rock yang berlagu dengan megahnye.aku pon terlena dengan irama yang mengasyikkan tu.

lepas dua saat,baru aku tau itu bunyik perut aku.perghhhh,malu sangat sangat time tuh sampai rasa nak meniarap bawah rak buku.nasiblah badan aku tak berapa nak kecik.ini bukan nak mengaibkan diri sendiri ye kawan kawan.nak bagi pengajaran je.masuk library pastikan perut comel anda tak lapar.kalau lapar,bawak je masuk donat tiga singgit yang mak bedah jual tuh.jangan kau bawak nasik lemak pulak.free free kena halau.paling baik pon,staff library tu join sekali makan dengan kau.

ok ok.kita refresh balik.pengajaran pertama,jangan beli novel,pinjam je.jimat sikit.
pengajaran kedua,jangan masuk library dengan perut lapar.itu je.

sekian trimas.

enjoy reading!

 

0 coratcoret: