ada lagi ke manusia macam nih?

assalamualaikum.

hah tak reti reti nak jawab.kalau dah jawab,bagus.satu senyuman untuk anda!=p
*alahaiii.macam kerang busuk je kau senyum ascil.tak payah lah.*

ok fine!

hmm.ok kita mulakan perbincangan kita pada malam ini ye tuan tuan dan puan puan.seperti biasa,sebelum start,kita pekena kopi o secawan dulu.fuhhhhh!

*selepas setengah jam minum*

ok kita sambung ye tuan tuan puan puan.yang tengah tidur tuh sila bangun.ataupon,pergi cuci muka!

''tak guna punye pengacara.biadap!memangla kitorang mengantok.dah kau sorang je disponsor minum kopi o.lame pulak tuh.''

ok ok.sudah sudah la tu melalut nye ascil oiii.malam nih tiba tiba aku terpanggil pulak nak citer pasal dengki.

korang tau apa itu DENGKI?

dengki ialah sejenis ayam yang besarnya kurang daripada itik.paham?
ok maaf.salah definisi.tersilap tengok dictionary.dengki tu hmm.dengki la.aku tak pandai bagi maksudnye.tapi omputih kata jealous.tau?

amboii,jealous tau pulak.manusia urban lah katakan.

hmm.bukannye apa.tiba tiba aku nak citer pasal dengki mendengki nih.ceritanye,aku ade blogwalking baru baru nih.lepas tuh jumpa pulak satu blog nih.tuan punye blog tuh perempuan.ye!perempuan macam kita kita nih.orangnya cantik sangat dan melalui blog dia aku dapat konklusikan dia ni seorang yang berjaya dalam kerjaya dia,kakak yang sayang adik adik,kuat,tabah and . . . apa lagi ek?macam macam lah yang kelebihan dia ada mungkin yang takde kat orang laen.selalu jugak aku usha blog dia.sebab dia cantik.haha!kalau nak tau,aku memang suka tengok orang orang yang cantik nih.ish,tapi jangan pikir bukan bukan pulak.aku masih normal ye.masih bernafsu kat kaum berlawanan.cuma,tak tau kenapa.aku memang suka tengok perempuan cantik,tapi tak suka tengok lelaki hensem.heh!boleh pulak cenggitu.

ok,kita teruskan lagi ye.selalu bila baca blog dia mesti aku akan baca komennye sekali.memang itu yang selalu aku buat kat blog orang lain pon.tapi,satu je problem aku.aku nih dasar pemalas sebab malas nak komen blog orang lain.heh,ampun.terjujur pulak.padan lah blog aku takde orang komen.*ade aku kesah?

eh membebel lagi.ok ok,cerita lagi.aku baca hampir semua entri dia.selalu dia cerita pasal kerja,kerja,kerja.workaholic betol.takpe lah.at least aku tau sedikit sebanyak pasal alam pekerjaan.kadang kadang je dia cerita pasal cinta.itu pon baru baru nih.sebab dia baru jumpa mr. right nye tu.sweet!tiba tiba,entri yang latest ade sekor anonymous.hah gasak lah!aku tak reti nak mengejanya.ok. si anonyblabla nih dia memang down kan gila gila lah si beauty nih.dia jeles sebab si beauty nih berjaya dalam kerjaya dia.terok betol.sampai sakit si beauty nih.semoga dia sembuh lah.boleh update blog lagi kan.ok itu ceritanya.macam cerita tak habis kan?aku  tak tau lah dia dah ok ke tak.

hmm.aku pelik lah.ade lagi ke manusia macam nih kat dalam dunia nih ek?kalau ade elok dibuang ke pluto je.pi main jauh jauh.takde orang kau nak dengki sebab kau je yang paling hebat kat situ.yelah.yang lain semua alien.kalau kau tak cantik kat bumi ni,kat pluto kau la paling cantik kan.best tak?pelik.pelik.apa la.dah la melayu sama melayu sendiri.patut nye bantu lah antara stu sama lain.ini tak.duk jatuhkan lagi bangsa sendiri.ish ish.nak kutuk tak boleh.bangsa aku sendiri.buat malu je.

takpelah.manusia kan.memang adelah sifat dengkinya tuh.kalau tak banyak,sikit pon ade.macam aku lah.aku jealous kat si beauty nih sebab dia cantik.huh!kalau tak cantik,tak ade lah aku panggil si baeuty kan?lebih baik aku panggil beast.

tapi,dengki dengki aku,takdelah sampai menjatuhkan orang lain.kita kalau nak berjaya dalam hidup nih,kenalah berusaha.mana boleh tak berusaha tiba tiba hah!nah pangkat,nah harta,nah intan payung berlian!tak boleh lah gitu.lepas berusaha,doa.usaha lebih tapi tak berdoa,takkan jadi jugak kan?doa tuh penting.lagi satu!bersyukur je lah dengan apa yang kita ade.kalau kita tak cantik pon,itu adalah ciptaan Allah.ade hikmahnye kalau kita tak cantik pon.manalah tau kalau kau cantik,kau jadi orang yang bangga diri.kan kan kan?

macam biasa,benda nih aku cerita bukan cerita kosong macam entry aku yang selalu tuh.yang merepek ntah pape tu.ade mesej ye.beeepppp!hah bunyi mesej.alert ya!

eh!

panjang pulak entry aku nih.takpe lah.bajet pulak aku nak bermotivasi.takpe takpe.harap korang termotivate lah dengan ceramah aku yang kurang bersivik nih.

ok lah.nak pi layan movie!

p/s : kepada akak blogger tuh,semoga cepat sembuh. 


0 coratcoret: