arghhhhh sweet ohhhh.

ye ye ye aku tau gambau kat atas nih macam muka aku tapi jangan buat spekulasi macam macam ye.aku belum kahwin lagi.

ehem eheemmm.ok.lupa pulak bagi salam.ASSALAMUALAIKUMMMMMMMMM!
KAMI DATANG NAK RAYA NIH.

''masuklah.tapi duit raya takde ye.harap maklum.''kata kak senah.

kerek lu senah.''takpelah.tibe tibe tak jadi pulak nak beraya.sakit perut.balik dulu ye kak senah.''cis!kedekut.

eh eh eh.merepek pulak aku nih.lempang sikit aku .suka buat cerita merepek tahap kerepek kak eton simpang belakang rumah.*pandang atas*haaaa tengok tuuuu.merepek lagi.

ok back to the main point ye pelajar pelajar semua.hari nih kita akan bercakap pasal . . .


''cinta''

ye saya tau anda semua suka ye bab bab macam nih.takpe,dun worry.saya pun suka.*cis,gatal!bagitau mak jiran sebelah baru tau.

takde apa yang aku nak cite sebenarnya.aku sendiri kurang berpengalaman bab cintan cintun nih.kalau pasal megi cintan tu aku tau lah!*''makan je kau ingat,''kata aku kepada aku.*

ok,sekarang saya nak bawa anda ke dunia imaginasi saya.ehhh jangan tutup mata pulak kak bedah,kak eton.cemana nak baca kalau tutup mata.saya suruh bayangkan je.

bayangkan . . .


 indahnye bercinta selepas kahwin.merasa semua nikmat percintaan selepas akad dilafazkan.menyalurkan nafsu secara halal.mungkin lebih indah dari berkapel.

lepas tu,dapat baby comel comel macam nih.
alalaaaaa comelnye.mata ikut macam ummi,hidung ikut macam walid.
kulit cerah macam ummi,perangai  macam walid.
awwww awww sweeetttttnye.*gedik*

kalau pompuan,boleh gaya gaya kan dia macam nih.hah!
pastu cakap kat dia "dulu mak tak dapat pon merasa pakai baju kembang kembang camni"
sambil sambil tu dok pikir 'cemana lah rupa aku kalau aku pakai macam nih,mesti cun!'

kalau anak lelaki ramai pulak,boleh buat geng otromen.
asyik nak buat satu pasukan bola  sepak je.bosan taw.
ummi bukan minat bab bab bola nih.walid pon kaki bangku.*tipuuuu*


untungnye kalau satu hari nanti bila kita kahwin,kita dapat suami atau isteri yang soleh/solehah,anak anak yang comel comel dan mendengar kata,keluarga yang bahagia dan diredhai Allah SWT.

bukan ke semua ni satu kebahagiaan?

cinta tu milik setiap insan.Allah telah memberi kita satu perasaan yang halus dan sukar dimengerti.itulah cinta.dan sebenar benar cinta ialah cinta kepada Allah dan Rasul-Nya.tanam lah rasa cinta kepada Allah dan Rasul-Nya dulu sebelum mencintai seseorang

ya,aku pon manusia biasa.pernah melakukan kesilapan.aku pon pernah berkapel zaman dulu dulu.*eh jujur pulak*tapi tak salah.manusia boleh berubah.

harap aku tak melakukan kesilapan untuk kali kedua.aku belum layak lagi nak bercinta sebab aku sendiri tak tau aku nih dah serahkan sepenuh cinta aku kat Allah dan RasulNya ataupon belum,aku dah bertanggungjawab kat ibu,ayah dan keluarga aku atau belum.aku dah sayang kat diri sendiri atau belum.

aku dah 19.*walaupon aku belum befday lagi.*kirenye aku dah matang,boleh pikir mana baik,mana buruk,mana dosa,mana pahala.kalau aku tersalah,maafkan aku.aku manusia biasa yang kadang kadang terleka.

ish!ayat pelik je kan ascil nih.takpe takpe.sekali sekala peringatan tu penting.aku buat entry nih pon sebab semalam aku baru habiskan novel "aku cinta dia" karya Sharifah Abu  Salem.ye,citer dia sangat best and banyak pengajaran.korang bacalah.tak rugi pon.citernye berkait jugak lah dengan entry aku nih.kita kena cinta pada Yang Maha Esa dulu sebelum menyerahkan cinta pada manusia.jangan cinta manusia melebihi dari cinta kepadaNya.

ni salah satu dialog dalam novel tu.

''Ada syarat yang harus saya letakkan andai nur dania asilah ingin mencintai saya.nur dania asilah haruslah lebih dulu menyerahkan cinta kepada Maha Esa,kemudian RasulNya,kemudian ibu dan bapa nur dania asilah,dan jika tersisa . . . berilah cinta itu kepada saya."

hah! sweet tak?sweet tak?kan best bakal suami aku cakap camtu kat aku.*berangan lagi*

ok lah,kawan kawan.moral of da story . . .

lu pikirlah sendiri.

ok,tata!


2 coratcoret:

farah ein said...

amboi amboi amboi ..haha

ascil.punye.lah said...

dah bayangkan?
thx baca