allergic yawww!

assalamualaikum pembuka bicara.ewahhh.kemain ayat.

niat nak berpantun serangkap dua sebelum ke main point kita hari nih.tapi FAILED!pantun tak kena langsung.

ah sudahhh,kita teruskan.

korang korang korang semua nih ade allergic tak?ala senah,allergic pon tak tau.ALAHAN tahu?hah pandai pon.aku rasa ramai je yang ada allergic nih.allergic air lah,allergic panas lah,allergic seafood,allergic cinta.(eh?)ade ke?pedulikan.tapi,aku sure sangat ramai yang ada allergic.kesian tau.lagi lagi yang tak bole makan benda benda sedap macam ayam,ketam,seafood bagai.aku mampu kesian jelah ye.

aku?hmm,aku tak tahu lah ini allergic ke bukan.

aku tak boleh makan BUAH BUAHAN dengan SAYUR SAYURAN.




so,ini allergic ke?

jawapan mak aku,ini bukan allergic,ini namanya penyakit mengada ngada!
hah hambik kau kiahh.sentaphatinakmak.aku dari kecik tak makan dua benda di atas.serius.mak aku pernah je curik curik sumbat buah buah kat mulut aku.kalau aku tak demam pon,aku akan muntah.kalau demam,teorinya senang aje.DEMAM TERKEJUT lah.sape suruh curik curik bagi aku makan buah.kan dah homakk-kau -terkojutt -den.

ada orang kata,ini mindset aku je.yalah,dari kecik tak makan,sampai ke besar aku akan set kepala hotak aku supaya cakap dua benda di atas tak sedap,tak sedap dan tak sedapppp!yang ni pon bagi aku YA jugak.tapi,bukan aku tak cuba makan.pernah je aku cuba cuba makan dengan penuh kerelaan tanpa paksaan.sudahnya>>MUNTAH jugak.

selalu je aku kena bahan tau.dulu kat asrama pernah je kawan kawan aku letak sayur penuh dalam pinggan aku masa aku pergi amik air.kejam tak kejam?bila aku dah balik ke meja aku and tengok pinggan aku tuh,terus aku marah.merajuk.sumpah buruk tua tua camni merajuk.time tuh tak pikir dah kawan tak kawan,kalau buat aku marah memang nak kena lah.biasalah kalau marah kan,syaitonirrojim penuh atas tengkuk.cis!

niat kawan kawan aku baik sebenarnya.diorang nak aku makan makanan berkhasiat.diorang kata sekarang memang kau takde masalah,tapi pikir sepuluh tahun akan datang.bila kau dah besar,dah kahwin,dah mengandung.macamana kandungan kau?mana dia nak dapat vitamin.ceitt!jauhnya pikir.aku harap time aku mengandung,aku mengidam makan buah buahan dengan sayur sayuran banyak banyak.yalah,baby yang nak makan,kan?

bila masuk PLKN,juruletih eh salah, jurulatih tanya awak allergic tak?aku dengan muka tak bersalahnya cakap saya allergic makan buah dengan sayur.otomatik,diorang gelak!ini bukan allergic lah sambil gelak gelak lagi.dushh aku rasa macam kalah pertandingan lari dalam guni je time tuh.apasal diorang gelak?aku jawab betul apa.

kulit?tak payah cakaplah derr.kulit kusam tak bermaya.ecece,ayat tak bole bla.tapi,pedulik hape aku.asalkan aku sihat walafiat hidup aman bahagia sudah.sistem pencernaan?Alhamdulillah,setakat ni belom lagi sembelit ke hape,proses berjalan seperti biasa.HAHA. 

sekarang nih,aku nak tanya.korang ade alergi dengan apa apa tak?buka elegi sepi eh.tak mau,tak mau.hah,lagi satu sapa yang tak makan buah buah and sayur sayur macam aku?nak sepp sikit!

6 coratcoret:

kim heeruul said...

gua pon allergic dgn udang je..nnti tekak gatal

littledolphin said...

allergic sayur-sayuran? HAHA.

saya pun tak suka makan sayur.hehe

budak penjara said...

putera lilin cm aku ni of coz la allergic ngn panas..haha

ascil.punye.lah said...

@kim heeruul

nasib baik lah udang je.kalau ketam,ayam,ikan,itik blablabla.alamatnya,makan nasik kosong je lah kau.

ascil.punye.lah said...

@littledolphin

haah allergic sayur syuran.sayur tak sedap!

ascil.punye.lah said...

@budak penjara

amboii tu diaaa si putera lilin mai dah.kemain lagi allergic panas eh?nah payung!=p