nur kasih kah nur ascil???

lewat ini ku rasakan
kasih kian ku dambakan
resah hati yang ku pendam
pada takdir dan harapan

detik waktu dan suratan
siapa tahu ketentuan
ku mencari cahayanya
dalam bayang kegelapan

nur kasih . . .
nur kasih . . .

nasib hidup dan pilihan
lain untuk setiap insan
melayarkan kehidupan
dalam maya kesamaran

nur kasih . . .
nur kasih . . .

aku kembali
kerana masih
mencari yang hakiki
sinar pasti
janji suci yang abadi

nur kasih . . .

hah!korang nyanyi le sendiri okayyy.
kang aku nyanyi kalah pulak tiz zaqyah.'sedap' sangat.
just nak bagitau,tak sabar giler nak tengok citer (nur kasih the movie) nih!
dulu time drama bersiri,ingat lagi time tuh form 5.tak pernah miss okayy (even time tuh kat asrama).
mula mula citer dia agak lembab sikit.*serius mula mula aku pon tak suka.
lama lama tengok best lah pulak.yelah,jarang kan malaysia buat citer citer yang islamik gitu.tapi perasan jugak lah,after nur kasih banyak pulak kisah kisah islamik yang ada kat tv.kire orait lah tu.

hmmm . . . tengok cite nih buatkan aku pon berangan angan.nak jadi macam nur konon!huh.jauh panggang dari ayam panggang okayy.siap suruh orang panggil aku nur lagi.haha!*nama aku pon ade nur okayy!
tapi bukan nur amina lah,saya nur asilah!
nur amina tetap nur amina.dan,saya nur asilah tak boleh jadi macam nur amina.saya tetap diri saya.and i love to be myself!
*tapi jangan terkejut ye!ade tau orang yang sudi panggil aku nur.haha!

ok ok.aku dah start berangan balik.hmm apa nak jadilah.
kesian housemate aku si azie tuh.aku paksa dia jadik sara aku.
sape jer yang jadik nur??aku la weyhhh.
malam malam takde keje mesti berlakon lakon,buat dialog macam dalam citer nur kasih tuh.haha!memori.memori.sumpah aku ingat sampai bila bila!

hmm.ni lah antara impak citer tuh kat aku.

tapi nak buat macam mana kan?
aku ni taklah cantik macam nur tu(tiz zaqyah)
aku pon taklah baik macam dia.*perangai aku macam antu okayy.jangan terkejut!

tapi nak tau tak??

aku ni ibarat macam . . . nur yang menantikan adamnya.
dengar macam lawak je kan.tapi aku kan suka berangan.biarlah!
aku pernah cakap kat kawan kawan aku, aku nak suami nama adam.
*itu berangan je okayyy.jangan kata aku gedik pulak!
tapi . . . jodoh tu kan di tangan Allah.kalau ada jodoh dengan orang nama adam,nak buat cemana kan.hah!

ok lah kawan kawan.sebelum imaginasi aku makin terok,lebih baik aku stop dulu.aku chowz dulu ek!

assalamualaikum.

p/s : harap harap movie nih best.jangan iklan je gempak.

0 coratcoret: