wujud lagi aku. HAI!

assalamualaikummmmm!

eh serius lah ni blog? ingatkan gua batu kapur tadi. kemain lama haku tinggalkan blog ni nak dekat dua bulan kau tahu. eh ke lebih dua bulan? ke dua tahun? ahh yang penting lama gila ah kan aku tak update.

sekarang aku dah habis diploma. dah habis kau tau DAH HABISS! leganya toksah cakap ah kan. Alhamdulillah. sem akhir macam macam hal. meniaga sambi belajar, orang kata  sem akhir bawak bawak lah gi fokus study. aku pulak ngengada berbisnes eceyhh bisnes tau padahal jual amende je. gembira, menangis, tension, kecewa. apa lagi? semua aku rasa. tapi, Alhamdulillah result bole bawak nangis satu baldi. kalau orang lain, mungkin result aku tu biasa biasa je. tapi bagi aku, bole bawak senyum tiga hari tiga malam kau tahu?

tutup cerita belajar. habis belajar kompem kena kerja. tapi kerja aku sekarang bole buat runsing kepala mak bapak. aku study course engineering, tapi kerja farmasi. FARMASI weyhhh ingatkan biasa biasa ghupenya kena hapal nama nama ubat. eh macam belajar medik pulak rasanya. bila customer datang cerita simptom simptom sakit diorang, kerja aku angguk kepala je. konon paham, padahal tak bole hadam aku. pastu bila customer nak ubat, kerja aku tenung rak ubat sampai tembus. padahal ubat depan mata je. sungguh lah kenot go weyyhhh.

aku first time kerja. toksah nak gelak,memang first time pun padahal umur 21 patutnya dah kena ada banyak pengalaman dah. jadi maknanya ni first time aku bekerja dengan dunia luar. baru tahu customer bole tahan banyak jugak perangai. lagi lagi banyak deal dengan orang veteran. sifat sabar memang kena ada, kena terap, kena pupuk, kena tanam hahhh lagi kena apa lagi? memang SABAR harus ada. tapi, boleh dikatakan aku sangat suka dengan kerja ni. banyak benda baru yang aku belajar. ni belum sampai sebulan ni, kalau lebih sebulan ni bole jadi doktor ah aku yeayyy ascil doktor yeayyy! a'ah doktor sakit jiwa bole lah ascil.

okay lah penat jari jemari sallyyyyy. save sikit save sikit kang kurus tang jari je. kalau ada citer best kat farmasi,aku ceghita okay. eh ke tak perlu? hahahhh lantak.

kbai.

2 coratcoret:

ellynadyra said...

hahhahahhah camner ko leh kerja jual ubat dik oiiiii
btw tahniah complete suda diploma itu
tak pe dik, sekadar pengalaman apa salahnya kerja bidang tu kan.....ni nak sambung degree ke tak ni?
sambung ye, jgn tak sambung rugi nanti!
good luck dik!

ascil.punye.lah said...

Haha tu la pasal. InsyaAllah kalau ada rezki sy smbung.doakan saya